20 Ocak 2010 Çarşamba

For Those Who Are "Beautiful Losers"




Bu adam Kanada'nın dünyaya en büyük armağanı,hayatımda yaşadığım en büyük pişmanlığın nedeni ve gezegene bir daha çok ender gelebilecek kalitede bir sesin sahibidir. Ne yaptığının ne işle meşgul olduğunun bile anlatılması sayfalar alır herhalde. Şair, yazar, söz yazarı,şarkıcı...Cohen, candır. Cohen dinlemek kolay değildir herkes dinleyemez. Gerçekten dinlemeyemez. Rahatsız eder. En muhteşem eserlerinden biri olan Chelsea Hotel No. 2'da ki Janis Joplin'e yazıldığı varsayılır "giving me head on an unmade bed" der. Her konuda yazabilir, söyleyebilir, çalabilir hayatın kendisidir, gocunmaz. Evet; sevişir ve bunu üzerine müzik yapabilir sözlerini anlamadığınızda bayılırsınız şarkıya anladığınızda "ayy cok ayıp" dıyıp kapatıyorsanız eğer sesi daha hala ergensiniz demektir.

Öldüğümüz bittiğimiz adamlar tapar Cohen'e. Bono'sundan Nick Cave'ine kadar. Tam anlamıyla can çekişirler bir Cohen şarkısı söyleyebilmek için. ( Nick Cave- I'm Your Man, Teddy Thompson-Tonight Will be Fine önerilir.)

Cohen dinlemek evlilik programı müziğine indirgenmiş ülkemizde Dance Me to the End of Love'la olmaz. Eğer planlarınız ıcınde varsa anarşiye,siyonizme,savaşa,politakaya,aşka,aldatmaya,aldatılmış olmaya,sadakata,sexe hazır olmalısınızdır. Bu sene dinleyemedim Cohen'i gidemedim onun konserine ve ne kendimi ne de sebeplerini asla affetmeyeceğim sanırım sırf bu yüzden. "Ustalara Saygı"'nın ete kemiğe bürünmüş halidir Cohen. Sepet dolusu ödülü de vardır fakat bunları yazmayacağım bile çünkü o benim gözümde hiçbir ödülün nitelendiremeyeceği kadar yüksekte...

Çok insan dinledim, çok insan okudum. çok insan tanıdım  Fildişi kulelerde yaşayan ülkemiz marjinallerinin "Tuna Kiretmçi" vari triplerinin hiç biri anlatamaz aşkı bu kadar güzel diyip bitirelim Usta'yı çok fazla konuşmak yazmak yakışmaz...

"So come, my friends, be not afraid.
We are so lightly here.
It is in love that we are made;
In love we disappear.
Though all the maps of blood and flesh
Are posted on the door,
There's no one who has told us yet
What Boogie Street is for
."








p.s. Şunuda yazmadan edemedim.

"You told me again you preferred handsome men
but for me you would make an exception.
And clenching your fist for the ones like us
who are oppressed by the figures of beauty,
you fixed yourself, you said, "Well never mind,
we are ugly but we have the music."

And then you got away, didn't you babe..."


2 yorum:

  1. hemen hemen her satırında tüylerim dikildi lan bu ne böyle =)

    yemin ediyorum cohen okusa gelip seni alnından öper.. ama türkçe okuması lazım =)

    YanıtlaSil
  2. hahahah =) alkışlarla yaşıyorum =P

    YanıtlaSil