11 Şubat 2010 Perşembe

Edep Ya Hu


GALATASARAY-Antalyaspor









Bugünkü maçı 3-2 kazanmamıza rağmen Türkiye Kupasından elendik. Maç hakkında çok uzun detaylı bir inceleme yazabilirim aslında, neden böyle olduğu,nasıl daha iyiye gittiğimiz,merkez santrafor eksikliğimiz,sistem vb vb..fakat bu maç için aklımda kalan tek şey birazcık edep ya hu oldu.


Edep ne demek : Arapça bir kelime olup, dedelerimizden duymaya alışkınızdır. Manası; saygıdır. Rakibe saygı, izleyenlere saygı, icra ettiğiniz spor dalına saygı ve en önemlisi kendinize saygı. Eğer 28 yaşındaki bir futbolcu sadece rakip takımı elemek için sahanın ortasında 1 dakika yatıyor, acılar içinde kıvranıyor saha kenarına çıktığı anda da yeni doğmuş ejderha gibi şahlanıyorsa bunun adı edepsizliktir. Sadece Galatasaray kurbanı olduğu için demiyorum bu "profesyonellik" kisvesi altında ki edepsizliğin ne kadar iğrenç, ne kadar itici bir şey olduğunu. Dünyanın her yerinde ki her takımın her maçı için belirtiyorum ki biz futbolu kıran kırana olduğu için, heyecanlı olduğu için topla oynandığı için seviyoruz. Top oyunda değilken ben rakip futbolcunun "kramp girdi hocam" yalanında ki bacağını seyretmekten hoşnut olmuyorum. Bunun adı edeple kazanmak, hakederek kazanmak değil, çalarak,çırparak zamanı yok ederek emeği parçalayarak kazanmaktır. Rakip takımın antrenörü oyuncularının sahanın ortasında mütemadiyen düşmesinden, kalecisinin tam 1dakika 22 saniye topu oyuna sokmamasından mutluluk duyuyorsa eğer; bırakalım kupasınıda liginide ben Galatasaray'ı zaman geçirdiğinde "koskoca Galatasaray bunlara mı kaldı" denildiği için seviyorum. Evet; biz KOSKOCAYIZ....Birazcık Edep YA HU!. Kupada başarılar Antalyaspor.

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder