4 Kasım 2010 Perşembe

Hagi with Tugay!

Sanırım artık düzenli yazmaya başlayacağım. Bu kısa ve öz açıklamadan sonra gelelim Hagi ve Tugay işbirliğine ya da "Yeni Galatasaray Düzeni" diye nitelendirdiğim oluşuma.


Öncelikle bilinmesini isterim ki Rijkaard ve Neeskens'in muhteşem adamlar olduğunu düşünmekle birlikte ne Galatasaray'ı ne de Türkiye'yi tam olarak anladıklarını bir 1.5 yıl daha kalsalardı anlayacaklarını düşünmüyorum. Geçen sene hep destek tam destek mottosuna uygun olarak hiç bir zaman sesimi yükseltmesemde bu sene gitmelerini çok istedim açıkçası. 


Hiçbir zaman derdim sahada alınan mağlubiyet olmadı ama ünlü bir söz vardır ya "kötü oynayabilirsiniz ama kötü koşamazsınız" evet biz dünyada ki milyonlarca lisanslı sporcunun beceremeyeceği "giderek kötü koşmayı" başardık bu sezon. Ve sonuç olarak da yönetim artık inceldiği yerde ipi kesmeyi başardı. 


4-3-3 Galatasaray'a uygun bir format değildir ve elimizdeki orta saha oyuncularıyla asla olmayacaktır öncelikli temennim -ki bu hatadan dönüldü sanırım- Hagi ve Tugay'ın da böyle maceralara atılmamasıdır. 




Defans yapmayı bilmeyen oyuncuya savunma yapmayı, hücum yapmayı bilmeyen oyuncuya olgun atak yapmayı değil Rijkaard ve Neeskens, Herrera, Mourinho, Terim aynı anda gelse öğretemez. (Barış Özbek koşmayı bile bilmiyor bence)





Neyse bu içimde kalan Rijkaard eleştirisinden sonra gelelim yönetimin çok övdüğü vizyon! açılımın ertesinde Hagi gibi bir teknik direktörümsüyü takımın başına getirmesine. Hagi'yi küçümsedeğim falan yok, hatta Hagi bana göre Maradona'dan Pele'den Cantona'dan daha önemlidir benim hayatımı onlardan daha çok güzelleştirmiştir. Tanrısal bir futbolcuydu.Galatasaray'ın gerçek 10'ydu. Ne yazık ki aynı şeyleri ya da yaklaşık şeyleri teknik direktörlüğü için söyleyebileceğimi sanmıyorum ve inanmıyorum. Burda önemli değişken Tugay Kerimoğlu'dur.Galatasaray'ın gerçek 5 numarasıdır arkasından gelen şerefsiz gibi değidlir. İskoçya'da da İngiltere'de de futboluna, futbol bilgisine, mantalitesine, ve saha görüşüne belki de şu anda hiç bir Türk spor adamında olmayan bir anlayış katmıştır. Tugay Galatasaray'ın Luke Skywalker'ıdır. Yeni bir umuttur. Benim için gelecek 1.5 sene Hagi'nin takımı olmayacak Galatasaray; Hagi ve Tugay'ın takımı olacak. Ve bu dağınık 18 adam ilk yarı bitmeden bir "takım" olacak.







Takımımla ilgili gurur duymadığım en büyük olgu, efsaneleri harcama olgusudur. Hakan, Bülent, Ergün,Davala gibi nice oyuncu bir anda Galatasaray tarafından sürgün edildi, bitirildi. Her platformda insanlara söyleyeceğim bir şey olmasına rağmen konu buradan açılırsa ne yazık ki "sizde şöyle" diye başlayan cümleler kurmaktan başka bir seçeneğim olmuyor. Umarım ki Tugay bu genellemenin dışında kalsın, sabredilsin, desteklensin ve Hagi'nin arkasından kaos içinde kalmayalım.


2 günde 10 yıllık bir hegamonyayı yıkmayı başaran bu 2 adama güvenmeye çalışıyorum açıkçası. Tekrar takım olmak adına...

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder